وبلاگ سرگرمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هیچ یک از ما دوست نداریم ده سال پیرتر از سن خود دیده شویم . اما آیا ممکن است پوست ما دچار پیری شود بدون آنکه حتی خود متوجه آن باشیم ؟

سن ، موضوعی که همه با وسواس خاصی به آن فکر می کنند . به یاد بیاورید زمانی را که جوان تر بودیم و دوست داشتیم سن خود را افزایش دهیم . حال سن ما با سرعت رو به افزایش است و آرزو می کنیم کاش همچنان جوان می ماندیم . در نوجوانی دخترها استایلی را انتخاب می کنند که ۱۸ ساله به نظر برسند ، اما حالا به دنبال آرایشی برای بیست و پنج ساله دیده شدن می گردیم .

نکته اینجاست که فعالیت هایی وجود دارند که روند افزایش سن را تسریع می کنند ، و در مقابل شما با رعایت چند راهکار ساده می تواند با این روند مقابله نمایید . اگر هر روز راهکارهای درستی را پیش بگیرید ، ظاهر جوان خود را برای مدت ها حفظ خواهید کرد . اجازه دهید نگاهی به این راهکارها بیاندازیم .

نادیده گرفتن آب آشامیدنی

ساعت هفت صبح است . بیدار شدید و بسیار تشنه هستید . آیا آب می نوشید ؟ نه ! خیلی از ما یک فنجان قهوه و یا چای را ترجیح می دهیم . آب برای جوان ماندن الزامی است ، زیرا به خوبی پوست شما را آبرسانی می کند . حداقل باید پنج لیوان آب در روز بنوشید .

خوردن غذای زیاد

آیا فکر می کنید در خوردن مواد غذایی زیاده روی می کنید ؟ یا مطمئن نیستید ؟ یک سری شیرینی حالا و چند شکلات بعدا شاید زیاد به نظر نرسد . اما این مدل مصرف مواد غذایی معده و گوارش را دچار مشکل می کند و روی روند سالخوردگی تاثیری عمیق می گذارد . البته منظور از مواد غذایی بیشتر مواد غذایی شیرین است : بستنی ، دونات و امثال آن . طعم آنها فوق العاده است و یار همیشگی تماشای فیلم و فوتبال هستند . اما باید بدانید قند و شکر التهاب را بوجود می آورند و علاوه بر بیماری های مختلف ، سرعت روند پیری را نیز افزایش می دهند . شکر علامت خود را همیشه بر جای می گذارد : خطوط ریز ، چشمان پف کرده . و این دو مورد از مهمترین علایم شروع سالخوردگی می باشند . اگر در مصرف مواد قندی متعادل باشید این علایم نیز تعدیل خواهند شد .

تنبلی

ساعت سه بعد از ظهر است و شما هنوز در رختخواب به سر می برید . شاید خیلی جالب به نظر برسد اما ، زندگی بدون تحرک شما را پیر می کند .

خواب کافی ندارید

درباره ی خواب چه نظری دارید ؟ برخی می گویند خواب برای افراد ضعیف است و برخی دیگر خواب را به نهایت می رسانند . خواب کافی برای بدن حیاتی است . تنها سه یا چهار ساعت خواب در شبانه روز تنها به این دلیل که سرتان شلوغ است شاید برای دیگران تحسین برانگیز باشد و یا وقتی بعد از این مدت از خواب بیدار می شوید نرمال به نظر برسید ، اما کمبود خواب سلامت و زیبایی شما را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد . وقتی می خوابیم ، بدن سم زدایی و خود را ترمیم می نماید . تا به حال شده با سر درد و بی حالی به خواب بروید اما روز بعد احساس کاملا نرمالی داشته باشید ؟ علاوه بر این بدن هورمون رشد را وقتی خواب هستید ترشح می کند و این هورمونی کلیدی برای جوانی است . اگر به بهانه ای برای تنظیم خواب خود نیاز دارید ، حال این بهانه جوانی شما است .

غذاهای بیرون بر

بیایید اعتراف کنیم . خسته از سر کار به خانه بر گشتیم ، بدون غذا و برنامه ، و تصمیم می گیریم یک غذا از بیرون سفارش دهیم . گاهی این عادت هر روز ما می شود و اگر پول کفاف دهد ، همینطور ادامه پیدا می کند . سفارش غذاهای چرب و روغنی ، آن هم هر روز ، شما را به سمت پیری هدایت می کند . از همین حالا یک برنامه ی غذای هفتگی برای خود بچینید تا کمبود وقت پیدا نکنید .

عدم انجام تمرینات ورزشی

نداشتن تمرین ورزشی کافی نیز یکی دیگر از عمده دلایل از دست رفتن جوانی و شادابی پوست است که می توانیم به راحتی آن را تغییر دهیم . شاید گاهی ورزش می کنید ، مثلا یکبار در هفته . شاید در حرف خوب باشد ، اما اگر هر روز ورزش نکنید ضربه ی بزرگی به سلامت و زیبایی خود خواهید زد . متاسفانه برای این مورد هیچ جایگیزینی وجود ندارد . ورزش و رژیم غذایی مهمترین عوامل دخیل در زیبایی ظاهری هستند . وقت آن رسیده که در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید .

راهکارهایی برای حفظ جوانی پوست

راهکارهایی برای حفظ جوانی پوست

  • ۹۶/۱۲/۰۱
  • محمدرضا موسی پور

راهکارهایی برای حفظ جوانی پوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی