وبلاگ سرگرمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گلو درد یک عارضه کاملا شایع است که برای همه پیش می آید و علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک با استفاده از دارو و درمان های خانگی هم می توان برای رفع آن اقدام نمود. ما در این مقاله از راه های درمان سوزش گلو می گوییم.

درد، خارش و سوزش گلو را می توان با استفاده از درمان های خانگی در منزل رفع نمود و از مصرف آنتی بیوتیک در صورتی که بیماری شدید نباشد، پرهیز کرد. در ادامه این مقاله در کنار ما راه های درمان سوزش گلو را تجربه کنید.

راه و روش درمان سوزش گلو:

برای درمان سوزش گلو ما راه های ذیل را به شما پیشنهاد می کنیم:

مصرف سوپ مرغ با رشته فرنگی مصرف عسل و لیمو ترش، عسل و لیمو را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و جرعه جرعه بنوشید. عسل تسکین دهنده درد گلو و لیمو ترش کاهنده خلط می باشد. غرغره آب نمک

مکیدن آبنبات برای تمیزی حلق نوشیدن دم کرده آویشن غرغره با محلول آب و لیمو ترش مکیدن دانه میوه به

دو قطره روغن درخت چای را با عسل مخلوط کنید و قبل از قورت دادن کمی در گلو خود آن را نگه دارید ( از روغن درخت چای برای مادران باردار و شیرده و کودکان زیر سه سال استفاده نکنید.) یک تا سه گرم برگ خشک گیاه مریم گلی را در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و بعد روزی پنج بار با آن غرغره نمایید (استفاده از خواص مریم گلی در درمان سوزش گلو برای مادران باردار و شیرده، نوزادان زیر ۱۸ ماه، اشخاصی که سرطان سینه و بیماری صرع دارند، منع مصرف دارد.)

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و برای درمان گلو درد شدید هر یک ساعت یک غرغره کنید . گیاه اسطوخودوس نیز در درمان سوزش گلو مفید می باشد. یک گل میخ، یک چهارم قاشق مربا خوری پودر زنجبیل، یک هشتم قاشق مربا خوری دارچین، چهار قاشق سوپ خوری عسل را در دو استکان آب جوش بریزید و در طول روز برای تسکین سوزش گلو بنوشید

هشتاد تا صد گرم از پوست درخت بلوط خرده شده را در در یک لیتر آب به مدت زمان ده دقیقه بجوشانید و روزی سه تا چهار بار با این محلول غرغره کنید مصرف گوشت قرمز، گردو و حبوبات که دارای روی هستند نیز در تسکین درد گلو تاثیر گذار است نوشیدن جوشانده گل ختمی نیز در این زمینه مفید و موثر است.

اگر گلو درد شما ویروسی باشد شما با به کار بستن درمان های درج شده در این مطلب می توانید به بهبود و رفع آن بپردازید. اما برای درمان گلو درد های باکتریایی باید حتما به پزشک مراجعه شود.

روش های رفع سریع سوزش گلو

روش های رفع سریع سوزش گلو

  • ۹۶/۱۱/۲۸
  • محمدرضا موسی پور

روش های رفع سریع سوزش گلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی