وبلاگ سرگرمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
       مهمترین خواص ویتامین K کمبود ویتامین K باعث بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان و ناراحتی‌های قلبی می‌شود، و قدرت بدن برای ترمیم زخم‌ها را کاهش داده و انواع شکم درد را بوجود می‌آورد.

تحقیقات نشان می‌دهد بدون ویتامین K، بدن قادر نیست ریز‌مغذی‌های لازم برای سلول‌ها، به ویژه کلسیم و ویتامین D را به آنها برساند.

ویتامین K به دو گروه K1 و K2 تقسیم می‌شود. این ۲ گروه کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، و بدن ما به هردوی آنها به شدت نیاز دارد.

K1 در انعقاد خود و ترمیم زخم‌ها بسیار موثر است، و کمبود آن باعث طولانی‌تر شدن دوره ترمیم زخم‌ها، چه سطحی و چه داخلی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد فراوانی این ویتامین می‌تواند جلوی ابتلا به لیمفوما، شایع‌ترین نوع سرطان خون در آمریکا را بگیرد.

ویتامین K2 در کارکرد ویتامین D و کلسیم در بدن موثر است. شناخت این ویتامین به تازگی صورت گرفته، و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این ویتامین در جابجایی ویتامین D و کلیسیم در بدن ما نقشی اساسی دارد. این ویتامین از رسوب کلسیم در محل‌های نادرست بدن همچون مفاصل و رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

تست‌های آزمایشگاهی قادر به تشخیص میزان ویتامین K در بدن نیستند، اما اگر شما از پوکی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، بدون تردید با کمبود این ویتامین روبرو هستید.

زنان باردار و پابه‌زا هم به مقدار زیاد از این ویتامین نیاز دارند، تا بچه‌ آنها ترکیب استخوانی کاملی داشته باشد.

ویتامین K1 در سبزیجات برگ‌گونه سبز رنگ وجود دارد، و هرچه رنگ این سبزیجات سبزتر باشد مقدار این ویتامین در آن بیشتر است. کلم پیچ، کلم، و بروکولی مقدار زیادی از این ویتامین دارد.

ویتامین K2 هم در گوشت و مرغ ارگانیک، پنیر، تخم مرغ و کره وجود دارد.

مهمترین خواص ویتامین K

  • ۹۵/۱۲/۲۴
  • محمدرضا موسی پور

مهمترین خواص ویتامین K

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی