وبلاگ سرگرمی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
       روانشناسی مدل مو

یکی از مواردی که به ما کمک می کند تا بتوانیم شخصیت طرف مقابل خود را بشناسیم روانشناسی کنیم با توجه به مدل و نوع موهای طرف مقابل است.با توجه ویژگی ها موهای طرف مقابل می توانیم درک درستی از شخصیت طرف مقابل داشته باشیم.موهای شما چه چیزی را به طرف مقابل می گوید؟مدل و جنس موهای شما چیست؟

در ادامه با خواندن روانشناسی مو می توانید شخصیت افراد مختلف را به راحتی تشخیص دهید و راحت تر با او رابطه برقرار کنید.

طی سال‌ها سبک آرایش مو و همین‌طور اعتقاد ما نسبت به آن دائما در حال تغییر بوده‌است. در دهه‌ی ۱۹۷۰، یک آقا با موهای بلند در مقایسه با امروز به لحاظ اجتماعی چندان پذیرفته شده‌ نبود.

یک مطالعه در سال ۱۹۷۸نشان داد دانشجویان از تصویر یک آقا با موی بلند برداشت منفی‌تری داشتند در مقایسه با آقایی که موهای کوتاه دارد. این نتایج یک برداشت کلیشه‌ای از شخصیت هیپی‌های موبلند را نشان می‌دهد که در آن زمان فراگیر بود.

همین مطالعه نشان داد مردم برداشت متفاوتی درباره‌ی موی صورت داشتند. مطابق تحقیقات قبلی مردانی که دارای ریش هستند مثبت‌تر از کسانی هستند که ریش خود را می‌تراشند.

مطالعات دیگری در دهه‌ی ۷۰ نگاهی داشت به رنگ موی مورد علاقه‌ی آدم‌ها که توسط رنگ موی خودشان مشخص شد. این مطالعات متوجه شدند آقایانی که موی تیره داشتند، خانم‌های سبزه را ترجیح می‌دهند. مردان بلوند به طور مساوی هم خانم‌های سبزه و هم خانم‌های بلوند را می‌پسندند. خانم‌های موقرمز، آقایان مومشکی را ترجیح می‌دهند، در حالی که خانم‌های بلوند که به طور غیرطبیعی بلوند بودند اصلا آقایان سبزه یا بلوند را ترجیح نمی‌دهند.

محققان همچنین متوجه شدند که شرکت‌کننده‌ها به طور گسترده‌ای دارای کلیشه‌هایی بر پایه‌ی رنگ مو هستند و این کلیشه‌های بر اساس رنگ مو و جنسیت فرد شرکت‌کننده متفاوت است.

واضح است که جامعه‌ی ما از زمان انجام این تحقیق، پیشرفت‌هایی داشته است. با این حال ویژگی‌های شخصیتی خاصی به شدت با رنگ مو در ارتباط هستند.

مثلا، اگر این جای خالی را پر کنید، متوجه منظور ما خواهید شد: کچل‌های…………….. آیا جای خالی را با کلمه‌ی “خوش‌ شانس” پر کردید؟ بیش‌تر مردم همین کلمه را در جای خالی می‌گذارند، اما به هر حال این موضوع همیشه صادق نیست.

در ادامه دیگر ویژگی‌های شخصیتی را می‌بینید که مردم با دیدن مدل موی خاصی به آن فکر می‌کنند.

موی شما چه چیزی از شخصیت شما نشان می‌دهد؟

موهای صاف، موج‌دار یا فر موفرفری‌ها آدم‌های شادتری هستند، یا حداقل بیش‌تر آدم‌ها این ویژگی را به آنها نسبت می‌دهند. آدم‌هایی که موی فر دارند، احتمالا ناآرام‌تر، هیجان‌زده‌تر و پرانرژی‌تر هستند.

کسانی که موی موج‌دار دارند نیز جزو آدم‌های شاد هستند. آنها به احتمال زیاد شخصیت‌هایی رویاپرداز و خلاق هستند. آنها به لحاظ جسمانی آدم‌هایی فعال و علاقمند به دشت و صحرا هستند.

کسانی که موی صاف دارند بیش‌تر به عنوان آدم‌هایی فرهیخته دیده می‌شوند. آنها اجتماعی، برازنده و آرام هستند.

موهای طبیعی و موهای تغییر داده شده کسانی که موهای طبیعی خودشان را حفظ می‌کنند، شخصیت‌های مستقلی دارند. این موضوع به خصوص درباره‌ی خانم‌هایی که رنگ موهای‌شان کم کم خاکستری می‌شود، صدق می‌کند. این یک هنجار اجتماعی است که خانم‌های مسن‌تر موهای خود را برای داشتن ظاهر جوان، رنگ می‌کنند. کم‌کم این موضوع برای آقایان نیز صدق می‌کند.

مدل موی بلوند

کسانی که موهای‌شان را رنگ می‌کنند، فر می‌زنند، صاف می‌کنند یا به هر روی ساعت‌ها از وقت خود را در سالن‌های آرایش صرف می‌کنند تا به چهره‌ی دلخواه خود برسند، شخصیتی کمال‌گرا دارند. آنها می‌خواهند ظاهرشان نشان بدهد که تمایل به کنترل امور دارند.

موهایی که فقط شسته می‌‌شوند و موهایی که بعد از شستن آرایش می‌شوند کسانی که موهای خود را با فر زدن، صاف کردن، سشوار کشیدن یا با استفاده از هر وسیله‌ی کوچک دیگری آرایش می‌کنند، نشان می‌دهند که خواهان چیزی هستند که درحال‌حاضر ندارند. آنها به زمانی که برای رسیدن به یک ظاهر دلخواه صرف می‌کنند، توجهی ندارند، صبور هستند و ترجیح می‌دهند برداشت آدم‌های دیگر درباره‌ی خودشان را کنترل کنند.

اگر شما جزو شخصیت‌هایی هستید که موهای‌تان را می‌شویید و بدون آراستن آنها بیرون می‌روید، برای هر اتفاقی آماده هستید. احتمالا شخصیتی اجتماعی دارید و حاضر هستید بدون این‌که از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید با دوستان‌تان بیرون بروید. شما خودمانی، آرام و خوش‌برخورد هستید. موهای‌تان نشان می‌دهند چیزهای کمی وجود دارد که ناراحت‌تان بکند.

موهای بسته یا باز موهای‌تان را باز می‌گذارید، آنها را می‌بافید، روی سرتان گوجه می‌کنید یا دم‌اسبی می‌بندید؛ اگر مدلی که به موی‌تان می‌دهید بیش‌تر بالا است تا پایین معلوم می‌شود تمایل به کنترل، دستور دادن یا سازماندهی دارید. کسانی‌که موهای‌شان را می‌بندند معمولا به میز خود در یک محیط سازمانی چسبیده‌اند، جایی که آنها مجبورند ظاهری شسته و رفته داشته باشند.

حتما دلیلی وجود دارد که جمله‌ی “اجازه بدهید موهای‌تان آزاد و رها باشند” به معنای “آرام و بی‌خیال بودن” است.

کسانی که موهای‌شان را باز می‌گذارند در برابر احتمالات جدید بی‌خیال و پذیرا هستند. اگر به آنها پیشنهاد پیاده‌روی یا مسافرت جاده‌ای [ مسافت‌های طولانی با خودرو-م] در آخر هفته بدهید، احتمالا قبول می‌کنند.

موهای بلوند، قرمز، قهوه‌ای، سیاه و خاکستری رنگ موی‌تان چه چیزی درباره‌ی شخصیت‌تان می‌گوید؟ این‌ها برخی از ویژگی‌هایی هستند که آدم‌ها معمولا به شخصیت شما ربط می‌دهند:

قرمز: احساساتی، جذاب، سرزنده، خوش‌برخورد، دمدمی مزاج و خاص

بلوند: عاشق تفریح، بی‌باک، طناز، جذاب و به لحاظ فیزیکی فعال

قهوه‌ای: درون‌گرا، آرام، زیرک، مهربان، بامزه و موفق

سیاه: عجیب و شگفت‌انگیز، شهوت‌انگیز، پویا و جاه‌طلب، تیزهوش، طناز و زیرک

خاکستری: باهوش، بی‌باک، قدرتمند، موفق و مطمئن به خود

موهای پرپشت یا کم‌پشت قرار نیست همه با کلی فولیکول متولد ‌شوند. کسانی که موهای کم‌پشت دارند مجبور هستند زمان زیادی را صرف کنند تا موهای‌شان بعد از دوش گرفتن بهتر به نظر برسد. افرادی که موهای کم‌پشت دارند، احتمالا شخصیت صبوری دارند.

 

روانشناسی مدل مو

  • ۹۴/۱۱/۰۸
  • محمدرضا موسی پور

روانشناسی مدل مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی